Od 14 września będziemy mogli polecieć z Goleniowa do Poznania i Krakowa. Dziś najkrótsze połączenie kolejowe Intercity przez Warszawę z Krakowem zajmuje ponad 8 godz. Ze Szczecina trwa to jeszcze dłużej. Decydując się na samolot, zajmie nam to tylko 2 godz. i 10 min.
Samoloty będą odlatywały dwa razy dziennie (podobnie powrót) w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki. Nowe połączenie obsługiwane będzie przez nieznanego jeszcze na naszym rynku polskiego przewoźnika lotniczego Jet Air. Odwiedź strony internetowe Jet Air - kliknij. Jak twierdzi prezes tej istniejącej od ośmiu lat firmy, Krzysztof Wicherek, jest ona drugim po LOT największym polskim przewoźnikiem regionalnym.
- Obsługujemy w Polsce wiele połączeń, a na Szczecin zdecydowaliśmy się, bo według badań rocznie do Krakowa jeździ kilkadziesiąt tysięcy osób - mówi. - Chcemy z tej puli zagospodarować ok. 10 proc. Głównie osoby związane z biznesem, choć nie wykluczamy również turystów.
Ściągniecie nowego przewoźnika do Goleniowa, to zasługa portu lotniczego oraz Urzędu Marszałkowskiego.
- Negocjacje były długie, ale owocne - cieszy się z finalizacji rozmów wicemarszałek Wojciech Drożdż. - Być może uda się w przyszłym roku sfinalizować rozmowy z którymś operatorem, by również z goleniowskiego lotniska nasi turyści mogli latać bezpośrednio do Chorwacji.
Jest też dobra wiadomość dotycząca szynobusu, który dowodziłby bezpośrednio szczecinian do lotniska. Do tej pory nie można było zbudować torów, bo wojsko wprawdzie zgadzało się na oddanie terenu tzw. bocznicy, ale praktycznie robiło wszystko, by tego nie zrobić.
- W połowie roku 2011 pojedziemy już na lotnisko z Dworca Głównego nowiutkim szynobusem i to w ciągu pół godziny - obiecuje wicemarszałek pokazując pismo ministra Klicha, który obiecuje szybkie załatwienie sprawy przekazania terenu. - Tym samymi szynobusami będzie można dojechać też do Koszalina. Będą kursować kilka razy dziennie.
Na początku bilety do Krakowa będą po promocyjnych cenach 189 zł. Później ich cena wzrośnie do takich, jak obowiązują na innych liniach. W zależności od czasu ich kupienia przed odlotem będą kosztować od około 160 do 400 zł. Latać będziemy czterema samolotami typu Jetstream 32 i jednym ATR 42-300.
Samoloty będą operowały 2 x dziennie w każdy poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek; wg poniższego rozkładu lotów.
NR REJSU | DNI | WYLOT | PRZYLOT |
REJS PORANNY | |||
O2 421 | 1,2,-,4,5,-,- | 06:25 SZZ
07:25 POZ |
07:10 POZ
08:35 KRK |
O2 422 | 1,2,-,4,5,-,- | 09:00 KRK
10:25 POZ |
10:10 POZ
11:10 SZZ |
REJS POPOŁUDNIOWY | |||
O2 423 | 1,2,-,4,5,-,- | 17:25 SZZ
18:25 POZ |
18:10 POZ
19:35 KRK |
O2 424 | 1,2,-,4,5,-,- | 20:00 KRK
21:25 POZ |
21:10 POZ
22:10 SZZ |
CENA BILETU ZE WSZYSTKIMI OPŁATAMI – OD 189 PLN.